czwartek, 15 sierpnia 2013

Tarta z jeżynami.

W tym roku mam naprawdę szczęście. Jak nie wiadro jagód to wiadro jeżyn w prezencie. Czyli znów szybki powrót do deserów ^^. Dziś na ogień poszła tarta z jeżynami, szybko i łatwo i jak można zauważyć lubię tarty tak więc można było się tego spodziewać :D. No ale do roboty....


SKŁADNIKI:
  • CIASTO
    230g. maki pszennej
    50g. cukru pudru
    150g. margaryny palma
    szczypta soli
  • FARSZ
    500-700g. jeżyn (ja brałam na oko wiec nie powiem dokładnie)
    2 łyżki maki pszennej
    łyżka maki ziemniaczanej
    4-5 łyżek cukru

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Wszystkie składniki na ciasto dokładnie zagnieść i włożyć do lodówki na min. 1h. Formę do tart wysmarować np. masłem. Ciasto wyjąć z lodówki, odkroić jakieś 2/3, resztę wsadzić z powrotem do lodówki. Nasze 2/3 ciasta rozwałkować i wyłożyć tarte, ponakłuwać widelcem, wyłożyć papierem i wysypać np. fasolą lub ryżem tzw. obciążnik. Wsadzamy tarte na 10 min do piekarnika na 190 . Wyjmujemy, zdejmujemy papier z obciążeniem i pieczemy dodatkowe 5 min.
Gdy tarta wystygnie szykujemy nadzienie, wszystkie składniki wymieszać. Wyłożyć na spód. Z reszty schłodzonego ciasta powycinać jakieś kształty i rozłożyć na nadzieniu. Tarte wkładamy do nagrzanego piekarnika 190 i pieczemy 30-40min.
SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. Wygląda niezwykle zachęcająco:) Mocno kwaśna?
    pozdrawiam

    Agnieszka
    www.kuchnianaparterze.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie była w sam raz jesli ktoś lubi słodsze niech doda wiecej cukru do nadzieja, jakieś dwie łyżki, ale kwaśna nie była ^^

      Usuń