poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Kurczak w panierce (KFC)

Odkąd zjadłam po raz pierwszy kurczaka w KFC poszukiwałam tej panierki.... do teraz. Miliony sposobów, a to z płatkami kukurydzianymi, a to z płatkami owsianymi wiele wiele innych nietrafionych pomysłów. Tak mnie ost. wzięło gdy szukałam przepisu a zajrzę w grafikę i o trafiłam na allegro na panierkę atm czyli kurczak po amerykańsku ^^ no ale uwaga panierka mi jeszcze nie przyszła, właśnie oczekuje ale w sklepie trafiłam również na coś co mnie zaintrygowało, panierka panko. Nic innego jak zwykły postrzępiony chleb :D No dobra ale kupiłam i mile mnie to zaskoczyło. Wiec te wspaniałe kurczaki w tej niesamowitej panierce okazały się niczym innym jak mięsem, chlebem i nadmiarem przypraw ^^.


SKŁADNIKI:
pierś z kurczaka
panierka panko

mąka
jajko
papryka słodka i ostra
sól, pieprz
olej 
pół kostki rosołku z kurczaka, 

ząbek czosnku
1 łyżeczka pieprzu cayenne 

+sos czosnkowy, keczup, lub inny sos

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Kurczaka kroimy na rożnej wielkości kawałki, jak się komu podoba i jak mu bd wygodniej się jadło. Solimy, pieprzymy, łyżeczka pieprzu cayenne, dodajemy po pół łyżeczki papryki słodkiej i ostrej, zalewamy rozpuszczoną kostką rosołową (nie boimy się przypraw przy tym przepisie ale pozostajemy przy zdrowych zmysłach) rozgnieciony ząbek czosnku. Wkładamy do lodówki na min. godz.
Mąkę wymieszać z odrobiną soli, 2 łyżkami papryki ostrej i 1 papryki łagodnej. Jajko rozbełtać z solą.
Kurczaka najpierw obtoczyć w mące, następnie w jajku i na sam koniec dokładnie w naszej panierce.
Smażymy na głębokim gorącym oleju do zrumienienia. Podajemy np. z keczupem lub innym sosem czy dresingiem.
SMACZNEGO!


4 komentarze:

  1. i całą tajemnice szlak trafił :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłem zaskoczony jak potrafi się zmienić się smak panierowanego kraka w zależności od rodzaju płatków. Spróbujcie zmielonych płatków pomocowych UE.

    OdpowiedzUsuń
  3. To będzie chyba, to chciałam. Też robiłam różne panierki . Dobra
    Jest też z płatkami ziemniaczanymi.

    OdpowiedzUsuń