czwartek, 8 sierpnia 2013

Kurczak w sosie słodko-kwaśnym.

Znalezienie dobrego przepisu na sos słodko kwaśny zajął mi dłuższy czas, na prawdę. Co śmieszniejsze prawie na każdej stronie czy blogu jeden i ten sam przepis z tyloma składnikami i niektórym trudno dostępnymi że zaczęłam wątpić, a nie chciałam uciekać do sklepowego słoika z sosem. Dwa dni, własna inwencja i jakoś tam dałam rade korzystając chyba z trzech przepisów. Przyznam że wyszło smacznie ^^
Składniki miałam świeże, darowałam sobie puszkową kukurydze i ananasa.


SKŁADNIKI:
piers z kurczaka
pół kukurydzy
średnia marchewka
garść bambusa
po pół z każdego koloru papryki (niestety nie miałam żółtej a chyba jest najistotniejsza)
1 cebula
2 plastry ananasa
sok z jednej pomarańczy
1 łyżeczka cukru
1 łyżka keczupu
1 łyzka octu winnego
1 łyżeczka cukru
olej
masło klarowane
słodka i ostra papryka
soł, pieprz,
1 łyżka maki ziemniaczanej
1/2 szklanka bulionu

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Kurczaka pokroić w kostkę, dodać sól, pieprz, olej, dobrze wymieszać i odstawić na 1-2h do lodówki. W tym czasie przygotować sobie warzywa. Z kukurydzy oczywiście odciąć 'nasiona', marchewkę pokroić w słupki, cebule w piórka, paprykę w kostkę lub słupki, ananasa w male kawałki. Wszystkie warzywa pomijając ananasa i pędy poddusić na maśle. W mniejszym rondelku łyżkę maki ziemniaczanej rozpuszczonej w bulionie gotować z sokiem z pomarańczy, 1 łyżeczka cukru, keczupu i octu winnego do momentu aż zgęstnieje. Sos przelać do warzyw, dodać podsmażonego kurczaka, ananasa, pędy bambusa. Doprawić solą, pieprzem i po łyżeczce papryki słodkiej i ostrej i łyżeczkę cukru. Dusić przez kilka minut. Podawać z ryżem albo makaronem ryżowym.
SMACZNEGO!




1 komentarz:

  1. ja zamiast ananasa daję brzoskwinię, też słodkie a mniej tradycyjne ;D dawno nie jadłam takiego sosu swoją drogą!

    OdpowiedzUsuń