wtorek, 30 lipca 2013

Ciasto z czerwoną porzeczką.

Przez radość na sezonowe owoce zapomniałam o istnieniu normalnych dań. Bedzie to trzeba wkrótce nadrobić, ale nie czas na takie wybryki :D Dziś na linie ognia wkracza czerwona porzeczka ! Przez wielu kojarzona chyba tylko z kompotem i nienawiścią do jej 'obierania'. Ja jednak zaryzykowałam i gdy już chciałam wszystko wsypać do garnka na kompot zatrzymałam sie i pomyślałam a może tak ciasto. I bum!- ciasto na stół.


SKŁADNIKI:

  • CIASTO
    1,5 szklanki maki
    125g. margaryny
    3/4 cukru pudru
    2 jajka
    pół łyżeczki proszku do pieczenia
    szczypta soli
    kilka kropel aromatu śmietankowego albo migdałowego.
  • WIERZCHowoce:
    300-400g. czerwonych porzeczek
    pół szklanki cukru
    1 łyżka maki
    kruszonka1/2 szklanki mąki
    1/2 szklanki cukru
    garść płatków migdałowych
    75g. margaryny
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Składniki na kruszonkę dobrze zagnieść do powstania grudek. Wstawić do lodówki.
Margarynę z cukrem pudrem utrzeć na puszysta masę. Dodać jaja, aromat ciągle miksując. Make wymieszać z proszkiem, solą i dodać do masy. Powstałe ciasto wyłożyć na blachę.
Owoce wymieszać w misce z mąka i cukrem po czym rozłożyć na cieście. Na wierzch rozkruszyć kruszonkę. Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C i trzymamy 30-40 min.
SMACZNEGO!


4 komentarze:

  1. Wygląda smacznie, muszę wypróbowac bo własnie mi dojrzały porzeczki na ogrodzie^^

    OdpowiedzUsuń
  2. ide do kuchni i pieke !koniecznie. !

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wieczorek z przyjaciółkami przy dobrym cieście jest jeszcze bardziej relaksujący.

    OdpowiedzUsuń