czwartek, 24 października 2013

Krem z pieczarek.

Pożywna, gęsta i wyśmienita w smaku. Uwielbiam tą zupę i bardzo ja polecam, nie jest trudna i lepsza niż te zupy w proszku, które tak naprawdę pieczarek maja 3% .... no nie brzmi to za ciekawie. Fakt, faktem zupa pieczarkowa nie ma atrakcyjnego koloru ale po udekorowaniu każdy z chęcią ja spróbuje.


SKŁADNIKI:
4 ziemniaki
60dag. pieczarek
3 łyżki masła
1,5l. bulionu grzybowego
3 ząbki czosnku
2 łyzki maki
200ml. śmietanki kremówki
sól, pieprz

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ziemniaki obrać, pokroić w kostkę. Pieczarki oczyścić, pokroić na ćwiartki. Na patelni rozgrzewamy łyżkę masła. Przesmażamy pieczarki na złocisty kolor, aby nabrały aromatu. Pieczarki z ziemniakami i rozgniecionym czosnkiem wrzucamy do gorącego bulionu i gotujemy ok. 30 min do zmięknięcia ziemniaków i pieczarek. Następnie wszystko miksujemy na gładki krem. Resztę masła rozgrzewamy na patelni, wsypujemy mąke i robimy jasna zasmażkę. Stale mieszając dodajemy do zmiksowanej zupy. Na koniec łączymy zupę z kremówką cały czas mieszając doprowadzić do wrzenia.. Doprawiamy do smaku, solą i pieprzem. 
Dekorujemy np natką pietruszki, plasterkami czosnku, grzankami lub groszkiem ptysiowym albo pieczarkami. 
SMACZNEGO!




2 komentarze:

  1. Krem z pieczarek to moja ulubiona zupa z dzieciństwa! :-) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. od kiedy mam blender - zupy krem to moja miłość :D

    bagietka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń