poniedziałek, 15 lipca 2013

Tarta z truskawkami, rabarbarem i morelami.

Kocham truskawki, a z rabarbarem na kruchym cieście smakują wyśmienicie! Gdy robiłam to ciasto sezon już sie niestety kończył i truskawek miałam niestety za mało, a nie chciałam by tarta była taka 'pusta', więc pozwoliłam sobie na dodatkowy składnik jakim są morele. Powiem szczerze że to był dość dobry pomysł do którego nie byłam przekonana na samym początku, jednak smak mile mnie zaskoczył.


SKŁADNIKI:

  • CIASTO
    40dkg. maki
    20dkg. masła
    15dkg. cukru
    4 żółtka
    1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • FARSZ
    1/4kg. truskawek (niestety tylko tyle miałam, śmiało możecie dać 1/2kg.)
    1/4kg. rabarbaru
    4-5 dużych morel.
    10 łyżeczek cukru.
  • +1 jajko na glazurę + masło do wysmarowania formy + brązowy cukier.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Najpierw przygotowujemy sobie owoce. Rabarbar obieramy, kroimy na małe kawałki, wrzucamy do miski, zasypujemy 3 łyżeczkami cukru, mieszamy i ostawiamy do lodówki. Morele dokładnie myjemy, pozbywamy się pestek i kroimy w plasterki. Następnie podsmażamy z każdej strony na maśle klarowanym posypując po 2 łyżeczki cukru z każdej strony. Odstawiamy do ostygnięcia. Truskawki opłukać, osuszyć, obrać i pokroić na połówki lub ćwiartki jeśli są większe. Do lodówki.
Składniki na ciasto dobrze zagnieść lub jak kto woli wymieszać w malakserze i odstawić do lodówki na godzinę. W tym czasie wracamy na chwile do rabarbaru, bierzemy go z lodówki i podsmażamy na maśle dodając 3 łyżeczki cukru aż nie powstanie nam tz. 'papka'. Odstawiamy również do ostudzenia.
Po upływie godz. ciasto wyjmujemy i dzielimy na dwie części, jedna wsadzamy z powrotem do lodówki druga rozwałkowujemy na ok.1 cm. Formę wysmarować dokładnie masłem. Wysypać brązowym cukrem na spód i boki by dobrze oblepił formę po czym wylepić formę ciastem. Robimy dziurki widelcem po czym podpiekamy 10 min w piekarniku w 180°C .
a podpieczone ciasto wykładamy rabarbar i rozprowadzamy go po całym spodzie, następnie na to układamy podsmażone plasterki moreli i wreszcie na to układamy truskawki. Pozostałe ciasto rozwałkować cienko, kroić w wąskie paski i układać kratkę na owocach. Kratę smarujemy rozbełtanym jajkiem i posypujemy brązowawym cukrem. Pieczemy 30-35 min. w 180°C.

SMACZNEGO !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz